zondag 22 april 2012

Weinig tijd

                               
                                                IJslandse Grutto Polder Breebaart


Het weer laat ons een beetje in de steek deze week en de schaarse uurtjes die ik dit weekend te besteden had vielen min of meer in het water. Regen, wind, hagel en onweer zijn nu niet bepaald de beste ingredienten wanneer je langs de Dollarddijk rond hangt. Bij rustig weer is het de perfecte plek om te vogelen maar wanneer er onweer in de lucht hangt ben je in het open landschap een easy target, inpakken en wegwezen dus. Ik ben niet bang uitgevallen maar voor een paar natuurverschijnselen heb ik erg veel respect, Onweer en water in getijde gebieden. Waarom zou je het noodlot tarten als het niet nodig is. Zoals ik al zei, weinig tijd en slecht weer zaten mij wat in de weg dit weekend maar het leverde toch nog 7 Beflijsters en een mannetje Rouwkwikstaart op en werd mijn auto geterroriseerd door een iets wat wazige Witte kwikstaart. Nou ja, het vogeltje zat in de Blauwe stad en daar is wel meer niet zoals het hoord, het is hem vergeven. 


Rouwkwikstaart Oostwold (Old)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten