donderdag 10 januari 2013

Varkentje


Smelleken   Dollard     (Merlin)


Kite

Het is de laatste week grijs buiten. Nu blijken daar 50 tinten van te zijn waar je uit kan kiezen maar ik hou het maar op donker grijs, en dan wel de meest sombere versie. Niet echt van dat weer dus waarvan je denkt, joepie we gaan er maar eens weer lekker op uit. Dat mijn viervoeter daar anders over denkt laat zich raden want die wil, weer of geen weer, wel altijd even lekker rauzen en een groep Meerkoeten de stuipen op het lijf jagen. Ik kijk voordat ik met duo penotti op pad ga met enige regelmaat even op buienradar maar daar heeft hij geen boodschap aan, when nature calls moet hij er uit of ik dat nou leuk vind of niet. Waar het op neer komt is dat ik regelmatig als een verzopen kat thuis kom samen met een hond die meer op een vies varkentje lijkt dan op een Border collie. Als ik de weergoden geloven mag dan komt er volgende week verandering in die troosteloze grijze massa en laat de zon zich wat vaker zien, kom maar op met die zonnestralen. Grijs of niet, de laatste dagen leverden toch nog weer een paar aardige soortjes op. Naast een Roodhalsgans (altijd leuk), een Adulte Zeearend (Daar krijg ik nooit genoeg van), en een Pestvogel (daar was der weer een) was een fraaie Kuifduiker in het kanaaltje nabij de Breebaart polder toch wel de smaakmaker van deze week, al was het alleen al omdat het mijn eerste is in de Dollard.  


Kuifduiker  Polder Breebaart    (Horned Grebe)

1 opmerking:

  1. Grijs kan zó rustgevend zijn! Maar altijd komt er eens een moment dat je er schoon genoeg van hebt gekregen. En dan breekt de winter uit en komen de vogels weer in beweging.
    Erg mooie platen van het Smelleken en je nieuwe huisgenoot.
    Met een groet,
    Sjerp

    BeantwoordenVerwijderen