donderdag 9 mei 2013

Tussendoortje (part 2)


Roodpootvalk                    (Red-footed Falcon)

Hemelvaart is echt zo'n dag waarop veel vogelaars hun spullen bij elkaar pakken en het er eens even lekker van nemen. Ik liet het Oldambt even links liggen en besloot om een paar uurtjes te gaan vogelen in de Westerbroekstermadepolder. Ik moet u eerlijk bekennen dat ik bijna nooit in het gebied kom en daar is een reden voor. Het is een geweldig gebied om te vogelen maar het geen wat mij tegenhoud is de bereikbaarheid. Om het gebied te doorkruisen moet je eigenlijk een fiets bij je hebben en daar wringt nu net de schoen. Een fiets heb ik wel, hij staat in de schuur met een grijs laagje er over, maar die past niet in een Polo. Nu kan ik er wel apart een fietsendrager voor aanschaffen maar dat kan niet uit, daarvoor kom ik te weinig in het gebied!! pfffh wat een dilemma. Misschien moest ik maar eens op marktplaats gaan kijken wat een vouwfiets kost. Hoe dan ook, een bezoek aan het grootste moeras van Groningen was deze keer goed voor aardig wat leuke soorten, want zeg nou zelf, in een paar uurtjes 10 Witwangsterns, 1 Visarend, 2 Steltkluten, 1 Roodpootvalk en 3 Boomvalken zien doe je niet elke dag, toch?
  

Geoorde fuut                 (Black- necked Grebe)

Witwangstern              (Whiskered Tern)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten