maandag 16 juni 2014

Balen van ballen.


Vuurwerk boven de Oostpolder, 1-3 of zo?


Witwangstern.    Oostpolder.                                     ( Whiskered Tern )

Oke, ik mag dan een kale kop en een lichtelijk zichtbaar buikje hebben maar ik heb een eigenschap die menig vrouw in Nederland wel aan zal spreken, ik heb een pest hekel aan voetbal. Ja dames hij bestaat nog, een man die niet compleet contactgestoord onderuit gezakt, en met een fles bier in zijn klauwen, op de bank ligt en alleen maar antwoord met wha, ja? wanneer het nee zou moeten wezen, een man die je wijs kan maken dat het team van Aruba ook mee doet aan het WK en dat Erwin Koeman in het Nederlandse doel staat. Bij ons thuis zijn, in tegenstelling tot in vele andere gezinnen, de rollen tijdens een EK of WK totaal omgedraaid, mijn vrouw en dochter kijken vol spanning naar die oranje guppie's die zich te pleuris rennen op het veld en vaders zit kopschuddend op de bank wanneer die foute Limburgse haarlaknicht met zijn oranje huispakken voor de honderdste keer voorbij komt tijdens een reclameblok. Ik hoef niet zo nodig de hele avond voor de tv te hangen om te weten wat de stand is want ik woon in Nederland, u weet wel, dat land dat zo dicht bevolkt is dat je zelfs tijdens een wedstrijd van oranje midden in de Oostpolder kan horen, en zien aan de hand van het vuurwerk? debielen, wanneer "onze jongens" een bal in de goal van de tegenstander werken. Waar ik ook ga of sta ik kom er niet meer onderuit, ik moet geheel ongewild en met veel tegenzin meegenieten van de oranje gekte waarin ons land zich op dit moment bevind, pffhhhh...... help.

   


Bastaardkikker.

Midden juni, zomer, het is nu toch zo langzamerhand toch al wel weer komkommertijd in vogeltjes land André ? Ja en nee. Ja oké, de soep is dun maar met 2 Kwakken, een Kraanvogel, een paartje broedende  Steltkluten, een roepend Kleinst waterhoen en de moerasstern's is hij toch nog aardig gevuld. Zitten er nog ballen in de soep? ja, en wel in de vorm van een Grote karekiet en een Eider bij Nieuw Statenzijl, de eerste is erg schaars en de tweede komt zelden zo oostelijk voor in de Dollard. En zo krijg ik het toch geheel ongewild weer over ballen, das balen.




1 opmerking:

  1. Grappig ik had zondag 3 eiders bij de Punt van Reide die naar het zuiden zwommen.
    Groet,
    Richard Ubels

    BeantwoordenVerwijderen