vrijdag 10 september 2010

Tuinlijst

Een tuinlijst , wie heeft hem nou niet ? Lekker bij houden wat voor vogelsoorten je allemaal ziet rond , boven en achter je eigen huis . Vrijwel dagelijks kijk ik even over het meer welke achter ons huis ligt en van tijd tot tijd leverd dat wel eens een leuke soort op . De afgelopen week gaat de boeken in als een boven gemiddelde week met maar liefst 3 nieuwe tuin (zelf noem ik het de "ik kijk uit het raam en ik zie" lijst) soorten . De week begon met Reuzenstern gevolgt door een Rouwkwikstaart en vandaag als toetje een Kleine jager welke rustig rond dobberde nabij de jachthaven achter ons huis . Al dat kijken vanuit mijn slaapkamer raam leverde in de loop der jaren een behoorlijke lijst aan vogelsoorten op en de teller komt nu gevaarlijk dicht bij de 180 . Het is even zoeken maar op de foto is de Kleine jager te zien .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten