dinsdag 21 december 2010

Kort dag


Na meerdere bezoeken aan Ter Apel geloof ik het nu wel even , ik weet weer hoe Westerwolde er uit ziet en ik heb een beetje een idee gekregen hoe het is om als een ice road trucker door het leven te gaan . Nu hoor ik steeds zeggen dat het strooizout op is maar ik krijg toch meer het idee dat het spul in deze streek nog niet uitgevonden is ? Lekker kruipen en glijden naar Ter Apel , proberen om het spul op de weg houden en weinig fratsen uithalen dus . En als je dan een keer op de plek van bestemming bent dan waan je jezelf in het enige echte sprookjes landschap van Groningen , het enige wat ontbreekt is Rien Poortvliet die ergens met een krukje en een ezel in het bos zit . Het laatste bezoek leverde de inmiddels al weer derde Middelste bonte specht (ze zouden wel eens algemeen kunnen worden !!) voor Groningen op en een kleine kilo Eekhoorn's . Als je staat te verrekken van de kou (-7 om 12,00 in de middag) dan zijn die Eekhoorn's een leuke afleiding tijdens het spechtje zoeken , des te meer omdat deze beesten niet in mijn eigen woon omgeving voorkomen . Westerwolde , love it or hate it , dan maar het eerste zou ik zeggen . En nu ik die hoek van de provincie even achter me laat stort ik me maar weer op een van mijn andere geestelijke dwalingen die het aflezen van geringde meeuwen heet , lekker vanuit de auto met de kachel aan en een lekkere stoel onder je kont . Het is per slot van rekening ook vakantie toch !!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten