dinsdag 17 januari 2012

Boek



Net te laat voor de kerst en veel te vroeg voor de Sint maar zeker een goede kadotip is het boek "Ik ben van Rottum". Nu wil ik van mijn blog geen plek maken om resentie's te plaatsen van boeken maar voor dit boek maak ik graag een uitzondering. In het boek beschrijft Wiepke op een erg leuke manier haar jeugd op het eiland Rottumeroog en het leven van de familie Toxopeus op het Groninger Waddeneiland. Het boek staat vol met leuke anecdotes en is rijkelijk voorzien van veel oude foto's van het eiland en van de familie Toxopeus. Het boek is zeker een must voor mensen die van de Wadden en van Waddenverhalen houden. Onder de links op dit blog vind u de website van Wiepke met meer info over het boek.

Ik doe, zoals u weet, altijd een poging om elke week een post te plaatsen op mijn blog maar afgelopen week was ik na het zien van Henkie Bleker in zijn zwembroek helemaal lam geslagen. Wat ik ook probeerde, het mocht niet helpen om ook maar een letter op het beeldscherm te krijgen. Steeds moest ik aan Henkie in zijn swemheusjen denken en aan de onherstelbare schade die hij de lokale natuur heeft aangebracht met zijn, voor menig CDA lid, wilde uitspattingen. Of het nou door de tijdelijke afwezigheid van Henkie kwam weet ik niet maar het was de afgelopen twee weken best wel aardig vogelen in oost Groningen. De influx kermis van Kleine burgemeesters deed de provincie gelukkig ook aan en met 3 Kleine burry's in 2 dagen hoort u mij echt niet klagen. De jaarlijst begint na 22 dagen al weer wat vorm te krijgen en de 100 soorten ben ik , met wat vertraging, inmiddels al weer gepaseerd. Naast de huis,tuin en keuken soorten konden de afgelopen weken o.a Roodhalsgans, Middelste jager, Noordse stormvogel (mijn eerste levende in de Eems ooit), Zeearend en Klapekster op de lijst geplaatst worden. Het zijn nog niet echt schokkende soorten maar een lekker begin is het zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten