dinsdag 18 oktober 2011

Tussendoortje

Klapekster Blauwe stad (dorp)

Ik had vandaag een paar uurtjes over en weet daar altijd wel raad mee . Omdat ik aan het Oldambtmeer woon bestede ik die uren aan een rondje om het meer . Moeizaam worselde ik mij door een brei van Duizenden eenden en Meerkoeten op zoek naar de krenten in de pap . Het is wel wat werk maar dan trek je er wel een Kuifduiker en 8 Krooneenden uit . Naast deze soorten waren in het gebied nog 2 Klapeksters , 1 Smelleken , 1 Bokje en meerdere Blauwe kiekendieven aanwezig . Opvallend was het hoge aantal Ruigpootbuizerden (9) die er jagend aanwezig waren . Dit smaakte naar meer en ik besloot om nog een klein rondje polder er aan te plakken . Na een dik uur zoeken in de polders kwam ik op een bijna duizelig makende aantal van 24 !! Ruigpootbuizerden . Nooit eerder had ik zoveel ruigpoten op een dag en als ik de berichten uit Zweden moet geloven dan komen er nog meer . Maak uw borst maar nat .


Ruigpootbuizerd Oldambt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten