zondag 30 oktober 2011

Reiderwold

Er staan in Nederland inmiddels al bijna meer verkeersborden dan bomen . Allemaal vertellen ze mij wat ik wel maar vooral niet mag . Alles is verboden en ik mag bijna nergens meer komen . Als ik in Griekenland kom dan zie ik eigenlijk alleen maar voorrangsborden en stopborden staan . Je snapt dus eigenlijk niet hoe dat land een tekort aan geld kan hebben want ze hebben , in tegenstelling tot ons minstens al 1,5 miljard eurie's bepaard aan nutteloze borden . Ik leefde al een tijdje in de veronderstelling dat ik alle achterlijke borden al wel had gezien , niets is minder waar . In de Blauwe stad staan nieuwe borden die echt de moeite waard zijn . Eigenlijk moet het bordje mij vertellen dat ik er niet mag parkeren , daar kan ik nog inkomen . Vervolgens staat er ook nog op hoe ik mijn auto moet keren ? Nu heb ik 20 jaar geleden het roze papiertje gehaald en volgens mij is mij toen ook geleerd hoe je een auto moet keren . Op het bord laat men ons het nog even duidelijk zien hoe het ook al weer moet , in stappen ook nog wel . Maar wat als ik nu kies voor de 2,1,3 variant kies , komt het dan allemaal wel goed of krijg ik dan een boete ? Gelukkig is er tenminste een iemand die het wel een leuk bordje vond en al zijn creativiteit even heeft kunnen laten gaan , de ontwerper .


Reiderwold is een gebiedje ten oosten van de Blauwe stad en stond bij mij op de nominatie om "jammer part III " te worden , u weet wel die berichten waar opmerkelijke bouwsels even onder de loep worden gehouden . Het is een gebied dat , even plat gezegt, ontworpen is door boeren . Nu ben ik van mening dat boeren moeten boeren , als boeren boeren in de natuur dan word het boeren natuur en dan word het te strak , te netjes , te veel rasters en staan er een paar leuke bliksemafleiders waar normaal gesproken Ooievaars op zouden moeten gaan broeden . Als een Ooievaar al op een van de twee nesten zou gaan zitten dan mag je hopen dat het beest geen hoogtevrees heeft en dat het beest vierkante eieren legt want bij een beetje wind waait het hele zaakje naar de aardbodem . Als er ooit al een Ooievaar op gaat broeden , ik durf wel een weddenschap met u aan van niet , dan kijken de beesten in elk geval uit op een van de meest in het oog springende bouwsels van het Oldambt waar ik maar geen woorden aan vuil ga maken want anders word het alsnog "jammer part III" . Boeren en natuur , het mag wel wat losser jongens . Ondanks de koppijn over de mislukte ooievaars nesten en een hardnekkige verkoudheid zag ik de afgelopen week in het oost Groningse toch nog een Zeearend , een Roodhalsgans , een Koereiger en een beste bak vol Ruigpootbuizerden .




Visdief Eemshaven












Geen opmerkingen:

Een reactie posten