dinsdag 30 november 2010

Reigers

En daar was hij dan , de winter. Zelf hoop ik altijd dat hij kort is want ik heb het niet zo op de winterse ongemakken . Gewoon twee dagen sneeuw met de kerst en drie nachten nachtvorst is meer dan genoeg . Afgelopen weekend heb ik meerdere uren en meerdere dagen in een te koude Onnerpolder rond gehangen . De reden waarom? Twee Koereigers welke ik op enkele minuten na glansrijk wist te missen . De hele morgen werden de vogels tot op 5 meter afstand gezien terwijl ik in de stad Groningen kleren aan het kopen was ? hoe debiel kan je zijn . Oke , je kan niet altijd geluk hebben en met sommige soorten gaat het gewoon eens een keer mis , dat is gewoon part off the game . Maar als het met die ene soort op dezelfde plek vaker mis gaat dan krijg je toch wel zo je bedenkingen . Ben ik niet snel genoeg , is de plek echt ruk of zijn de Koereigers van de Onnerpolder mij gewoon niet gegund ? Wie het weet mag het zeggen . Een 4e kj Zeearend wist het weekend nog enigsinds wat te redden . Nu maar hopen dat de winter weer net zo snel weg is als die twee vervelende reigers .










Geen opmerkingen:

Een reactie posten