zaterdag 11 december 2010

Boot


Ik was er helemaal klaar voor , even 4 dagen op Rottumeroog zitten voor een hoogwatertelling . In de aanloop naar vrijdag heb ik de eerste boodschappen maar even gedaan , de uitrusting in orde gemaakt en alvast een hoop warme kleren aan de kant gelegt, ik was helemaal klaar om zo op de boot te stappen naar een stukje onbewoond Groningen . En bij die boot daar ging het net even mis , niet dat ik tussen wal en schip raakte of zo , nee , de boot lag op het droge voor groot onderhoud . Niet echt handig dus want voor 80% van de reis ben je toch echt op dat scheepje aangewezen . En als je dan toch een paar dagen vrij hebt en niet naar Oog gaat dan moet je maar aan je Groninger vogellijst werken door te gaan zoeken naar de vorige week in het Roelagebos gevonden Middelste bonte specht (2e voor Gr ooit !! en nieuw voor mij in Gr) Het duurde een behoorlijke tijd voor dat de vogel zijn snavel los trok en meer dan dat zou het ook niet worden . Niet echt een waarneming waar je echt warm van word maar horen is scoren zal ik maar zeggen , al heb ik toch veel liever de vogel in mijn kijkerbeeld . Volgende week nog maar een keer die kant op al was het alleen maar voor de leuke verzameling mezen (Kuifmees Glanskop enz ) die in dat bos zitten en welke ik met de beste wil van de wereld nooit in de Oldambtster bossen aan zal treffen , om maar te zwijgen over de geweldige Kortsnavelboomkruiper welke deze keer wel dicht bij kwam .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten