zaterdag 5 februari 2011

Duif



De verloedering slaat toe in het Oldambt , en nu heb ik het niet over hoge werkloosheid of een , zoals de rest van Nederland het zo leuk kan zeggen , achterstands regio maar over het toenemend aantal exoten in het gebied . Na de Nijlganzen en Canadese ganzen lijken de stadsduiven de polders helaas ook ontdekt te hebben . Eerst had ik het niet zo in de gaten maar nu is de "soort" zo her en der opvallend aanwezig . Het enige voordeel wat ik bij deze ontwikkeling bedenken kan is dat het leuk en makkelijk voer is voor Slechtvalken , mijn zegen hebben ze .
Tijdens een stormachtige korte ronde langs de kwelders had ik vanmorgen 11 Strandleeuwerikken , 700 Fraters , 1 Ruigpootbuizerd , 2 Slechtvalken , 1 Witbuikrotgans , 1 Velduil en 2 Roodhalsganzen , wat nou achterstands regio !!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten