donderdag 14 oktober 2010

De vijfde man van plaat


Maandag , onze laatste dag op plaat , was het weer vroeg dag . Na een eerste ronde door de tuin rond het huisje ben ik toch nog maar even op de toren gaan zitten, al was het alleen maar voor geweldige mooie uitzicht over het hele eiland en de Noord en Waddenzee . Uit het zuiden doemde opeens een stipje op aan de horizon van een mans persoon . Ik kon me niet heugen dat een van ons het wad op was gelopen , dan had ik het wel geweten . Het stipje werd met de minuut groter en toen de man vlak bij het eiland was ben ik maar even van de toren gegaan om hem op te vangen . Ik had niet verwacht dat hier mensen zouden zijn , zei de man als eerste . Nou dan kwam hij dus mooi bedrogen uit want die waren er dus wel . Na een eerste gesprek gaf de man zelf al aan dat hij wist dat hij niet op of rond het eiland mocht komen , daar was dus geen discussie over mogelijk. De schipper van de Harder , welke we inmiddels gebeld hadden , was niet echt blij met de actie van de wadloper . Besloten werd om de man mee te nemen naar de wal en dat de man niet terug mocht lopen over het wad , dit was ook niet mogelijk geweest omdat hij dan een tij over had moest blijven . Zo kan het dus gebeuren dat je met 4 man heen gaat en met 5 weer terug komt . Dit alles heeft mijn blik op het wadlopen nog weer iets scherper bijgesteld , ik had al niet veel begrip voor die sport en nu is het beetje begrip wat ik er nog voor had als sneeuw voor de zon opgegaan . Nou ja hoe het ook zij , 4 man op 5 man af , al gingen vier mannen zonder en een man met een beste boete aan wal en u mag raden wie die ene man was ??










Geen opmerkingen:

Een reactie posten