zaterdag 2 oktober 2010

Home is where the Dollard is .

Oeverpieper



Ik heb een paar weken gezondigd , nee ik heb geen dingen gedaan die niet door de beugel konden maar ik was alweer een paar weken niet in de Dollard polder's geweest . Zoals jullie gelezen hebben ben ik de voorgaande weekenden in de Eemshaven geweest en het werd dus hoog tijd om het Oldambt maar weer eens leeg te vogelen . Na een bak regen in de morgen knapte het weer in de middag gelukkig nog aardig op . Een rondje Oldambt heeft een paar vaste ingrediƫnten , Klei , kibbeling , en (vaak ) een portie leuke soorten . Dat klei is geen probleem , dat is ruim voor handen op en naast de wegen , mijn auto is inmiddels alweer blauw met een polder grijze tint . De kibbeling is vrij te verkrijgen en word altijd zonder enige moeite weg gewerkt . Voor de leuke soorten hoef je eigenlijk alleen maar de beste vogel plekken af te rijden en je ogen en oren open te houden , dat klinkt allemaal erg simpel en dat is het ook (eigenlijk) . Na 5 uurtjes vogelen kwam ik met een aardige lijst aan leuke soorten thuis met onder andere , een IJsvogel , een Pontische meeuw , een Geelpootmeeuw (Harry) , een Kuifduiker , 2 Slechtvalken , 2 Velduilen en 8 IJsgorzen . Ik zeg het nog maar weer een keer , het Oldambt is voor een vogelaar helemaal zo gek nog niet .

Velduil

Turkse tortel




Geen opmerkingen:

Een reactie posten