zaterdag 25 juni 2011

Jammer part II

Pontische meeuw Termunterzijl


Pontische meeuwen Termunterzijl


Pontische meeuw Termunterzijl

In een van de vorige berichten kwamen het al eens ter sprake dat het droefig gestelt is met de heren en dames kijkwand ontwerpers . Vorige keer nam ik de roestige onbruikbare monsters van Ruidhorn al even onder de loep en deze week is de nieuwe wand in de Breebaart polder aan de beurt . Net als de meeste wanden past ook deze net weer niet bij het landschap waarin het staat , het is qua disigne niet bepaald een Des Bouvrietje zal ik maar zeggen . De kijkgaten zijn gek genoeg echte kijkgaten van een centimertje of 15 in het rond , niet echt handig dus om doorheen te kijken met een kijker of telescoop . Nu is de wand niet gebouwt voor vogelaars maar heeft de wand een geheel andere functie , het is namelijk een Zeehonden kijkwand , een wat ? ja een Zeehonden kijkwand . Na de creche , de Zeehonden ambulance en het Zeehonden adoptie plan hebben we nu ook een Zeehonden kijkwand , het moet nog gekker worden . Nu heb ik weinig met Zeehonden , ik val niet voor die zielige oogjes , vind ze niet aaibaar en heb zo mijn bedenkingen bij de grote Zeehonden kermis die ons land rijk is . Misschien zie ik ze wel te veel en zijn ze voor mij te gewoon geworden , wie zal het zeggen . Hoe het ook zij , we hebben er weer een wandje bij in Nederland en ook deze komt met stip binnen op plek nummer 6 in de lelijke wanden en schuilhutten top 10 . ik zal mild zijn in mijn oordeel omdat er nog een soort van educatiefe functie aan de wand zit , de rest van het gebied geweldig is en omdat de ondergrond wel vlak is .



Grote mantelmeeuw Termunterzijl (zwart JE647) 2e kj , als jong geringd in Noorwegen .Kuifeendjes Oldambtmeer














Geen opmerkingen:

Een reactie posten