zondag 1 april 2012

Kermis

Krooneend Oostwold (Old)
Na een lange tijd van ernstige rust is er dan eindelijk weer een soort opgedoken in het Oldambt waar je enigsinds een beetje warm van word, een Amerikaanse smient. Deze dwaalgast uit noord Amerika dook donderdag op in de Breebaart en liet zich toen erg mooi bekijken en fotograveren, iets wat de dagen daarna echter niet meer zou gebeuren. Zaterdag moest ik het doen met een goed herkenbare stip op de Punt van Reide en ik moet u bekennen dat ik ze wel eens veel beter heb gezien in Nederland. Hoe dan ook, deze Amerikaanse smient, die overigens al jaren op mijn Dollard verlanglijst stond, is een nieuwe soort voor de Dollard regio en voor mij alweer de 4e in Groningen.
Rode wouw Oostwold (Old)

Het voorjaar brengt niet alleen de natuur in beweging maar ook de mens komt weer wat meer los. Zo was er in ons dorpje afgelopen week een kleine kermis waar de jeugd even helemaal uit hun bol kon gaan. Dat helemaal los gaan nam de exploitant van een van de attractie's naar mijn smaak echter even iets te letterlijk. In mijn tijd kwam je na een middagje kermis thuis met een beertje of een flut horloge van een onuitspreekbaar merk, het was niet veel maar ach je was er tevreden mee. Ik kan me best voorstellen dat je het als uitbater van een attractie wel eens een keer gehad hebt met die Beren en die iets te felgekleurde wuppiebeesten en dat je het eens tijd vind voor wat nieuws op de kermis. Maar waneer je kinderen van de lagere school op woensdagmiddag condooms als prijs geeft dan heb ik toch zo mijn bedenkingen. Ik vraag me dan af of zo'n man een hersenbeschadiging heeft opgelopen van de suikerspinnen lucht die de hele dag in zijn neus trekt of dat de man zich opwerpt als een soort van vadertype die graag wil dat de kids op safe spelen. Typisch een geval van een beetje erg jammer en ik hoor het al wel weer over de kermis schallen, Toptoptoptoppertjuuuh en daar gaat weer een kapotje voor Lotje en voor Lex euuuuuuuhn leuke Durex, pfffh. Een beetje voorlichting kan zeker geen kwaad maar laat mij dan maar die vadertype zijn die het verhaal gaat vertellen van de beertjes en de Wuppie's.
Ransuil Termunten






3 opmerkingen:

  1. Hoi Andre,

    Sluit me aan bij de buurman!

    Fraai fotowerk. Mooie belichting bij de krooneend.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen